Швидка зміна поколінь техніки вимагає від сучасного фахівця не стільки фактичних знань, скільки вміння і прагнення постійно їх оновлювати відповідно до визначальних напрямків і тенденцій науково-технічного прогресу. Крім того, стрімкий темп сучасного життя вимагає від фахівця безперервної освіти протягом всієї виробничої діяльності. У цих умовах професійний успіх випускника ВНЗ можливий тільки за умови постійної самоосвіти, самовиховання і самовдосконалення протягом усього життя. А це, в свою чергу, вимагає серйозної базової підготовки з фундаментальних дисциплін.
Кафедра фундаментальної підготовки, яка була створена у 2016 році, займається формуванням фундаментальної бази знань, необхідної для якісного засвоєння студентами предметів професійного циклу і досягнення високого рейтингу випускниками Інституту на міжнародному та національному ринках праці.
Дисципліни, які викладаються на кафедрі
Освітньо-кваліфікаційний рівень "бакалавр" |
|
Для студентів факультету підготовки та післядипломної освіти фахівців морської індустрії |
|
Дисципліна |
Спеціальність |
Вища математика |
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
|
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
|
Фізика
|
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
|
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
|
Теоретична механіка |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Нарисна геометрія |
Судноводіння |
Нарисна геометрія та інженерна графіка |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Технологія матеріалів |
Судноводіння |
Матеріалознавство і технологія матеріалів |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Прикладна механіка (ТММ, ДМ, опір матеріалів) |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Теоретична та прикладна механіка |
Судноводіння |
Гідромеханіка та гідропривід |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Технічна термодинаміка і теплопередача |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Основи термодинаміки, теплопередачі, гідромеханіки |
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
Інформаційні технології |
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
|
Суднові комп'ютери та комп'ютерні мережі |
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
Безпека життєдіяльності та основи охорони праці |
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
|
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
|
Технічна хімія |
Судноводіння |
Технічна хімія та технологія використання робочих речовин |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Екологія та охорона навколишнього середовища |
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
|
Експлуатація суднового електрообладнання і засобів автоматики |
|
Фізичне виховання |
Судноводіння |
Експлуатація суднових енергетичних установок |
Професорсько-викладацький склад
Сьогодні на кафедрі працює 11 науково-педагогічних працівників, з них: 7 кандидатів наук, 8 доцентів, 3 викладача.
Завідувач кафедри
Борчик Є. Ю., кандидат фізико-математичних наук, доцент
Науково-дослідна робота
Науково - дослідна робота на кафедрі проводиться за наступними напрямками:
- оцінка можливостей застосування фізичних моделей до задач судноводіння;
- моделювання деформування пористих, трищінуватих та гранульованих середовищ;
- інформаційні технології прийняття рішень;
- гібридні системи в транспорті.
Всього за 2017 рік науково-педагогічні працівники кафедри випустили 26 публікацій, з них 7 статтей у фахових журналах (з них 1 статтю включено в аналітичну систему рейтингу GoogleScholar, а 2включено до наукометричної бази IndexCopernicus), 10 тезисів на Міжнародних і 9 тезисів на Всеукраїнських конференціях.
Навчально-методична робота
Навчально-методичну роботу кафедри фундаментальної підготовки спрямовано на постійне вдосконалення навчального процесу з урахуванням останніх досліджень педагогічних і психологічних наук.
Всього за 2017 рік науково-педагогічні працівники кафедри розробили 3 підручника, 6 методичних рекомендацій для самостійної роботи студентів, 2 методичні рекомендації з виконання лабораторних робіт.
Стартегічні напрямки розвитку кафедри фундаментальної підготовки
1. Розвиток освітньої діяльності
- збереження високого рівня викладання дисциплін, за рахунок висококваліфікованого кадрового потенціалу кафедри;
- пошук і впровадження в навчальний процес ефективних, інноваційних методів викладання і виховання, інформаційних технологій навчання;
- видання викладачами кафедри підручників і навчально-методичних посібників згідно затвердженого графіку.
2. Розвиток науково-дослідної діяльності
- відкриття науково-дослідної теми педагогічнго напряму;
- розвиток науково-дослідної роботи студентів;
- впровадження наукових результатів у навчальний процес;
- представлення наукових досягнень кафедри на національних та міжнародних наукових конференціях.
3. У галузі підготовки науково-педагогічних кадрів
- зміцнення кадрового потенціалу (збільшення питомої ваги співробітників вищої кваліфікації);
- підтримка та створення умов для навчання та стажування науковців кафедри у провідних вітчизняних .
4. Розвиток виховної діяльності
- виховання патріотизму та поваги до Інституту, факультету, урочисте святкування загальнодержавних, університетських та факультетських і кафедральних свят;
- підвищення позитивного іміджу кафедри;
- виховання громадянської відповідальності та суспільної активності особистості;
- формування високих моральних якостей особистості;
- сприяння розвитку творчого і наукового потенціалу, інтелектуальному, духовному і фізичному вдосконаленню студентської молоді.